Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - Vredestein Ultrac Vorti R: et supersportsdæk med flot design

Vredestein Ultrac Vorti R: et supersportsdæk med flot design

Nye dæk Udgivet den 26/03/13 af Erik

Blandt de nye dæk, som blev afsløret i forbindelse med biludstillingen i Genève, gjorde Ultrac Vorti R fra Vredestein et stærkt indtryk. Med Giugiaros design og den supersportsprægede karakter har den hollandske dækproducents nyeste dæk vægtige argumenter til at tiltrække ejere af sportsvogne i luksusklassen som Porsche 911, Lamborghini Gallardo og Audi R8.

 Vredestein Ultrac Vortic R Slidbane på Vredestein Ultra Vortic R - Copyright © : Vredestein

 

Ved første blik bliver man betaget af Vredestein Ultrac Vorti R's unikke design. Den italienske designer, Giugiaro, har formgivet det asymmetriske dækmønster med rene, flotte linjer og dæksider, hvor man kan se strejf af kulstof. Men æstetikken er ikke dækkets eneste gode argument. Dækproducenten varsler fremragende præstationer ved høj fart, for det skorter ikke på greb, styreegenskaber, stabilitet og kørselskomfort. Som efterfølger til Vredestein Ultrac Vorti tager Ultrac Vorti R sigte på ejere af kraftfulde biler (Porsche 911Lamborghini GallardoAudi R8 m.fl.) og opfylder deres ønske om at kunne udnytte vognens potentiale.

 

Vredesteins præsentationsvideo af Utrac Vorti R

 

 

Maksimalt vejgreb

Vredestein Ultrac Vorti R har en ekstrabred slidbane, som fremmer bilens vejgreb og styrbarhed, navnlig i sving. De brede stave ved yderskulderen forbedrer det sideværts greb.

Gummiblandingen i Ultrac Vorti R består af flere typer harpiks, som aktiveres ved forskellige temperaturer. Resultat: dækket bevarer et godt vejgreb over et bredt temperaturområde og leverer effektive ydelser i længere tid.

 

Stabilitet og præcision

 

 

Copyright ©  

1/
 

Vredestein Ultrac Vorti R er specielt udformet til kraftfulde biler: bæltelagets vinkel er tilpasset for at øge kontaktfladen, og der er tilføjet en rille på slidbanen for at fremme afkølingen af gummiblandingen, så bilens manøvredygtighed bevares ved høj hastighed.

Længderillerne er udformet specielt til at udligne sideværts kræfter i sving. Dækkets inderside har en kant, der hælder 30 ° og sikrer et ensartet overfladetryk ved høj fart.

Med hastighedsindeks Y er l'Ultrac Vorti R godkendt til hastigheder over 300 km/t.

 

Dækudgaver

Ultrac Vorti RCopyright © : Vredestein



De fleste supersportsprægede biler har baghjulstræk, som kræver forskellige størrelser dæk på for- og baghjul. Derfor fås Ultrac Vorti R i 5 størrelser til forakslen (fra 235/35 ZR 19 til 265/30 ZR 21) og 10 størrelser til bagakslen (fra 235/35 ZR 19 til 305/25 ZR 21).

 

 

 

 

Tæt samarbejde mellem Vredestein og Hamann

Samarbejde mellem Hamann og VredesteinCopyright © : All Rights Reserved

Hamann M5 udstyret med Vredestein Ultrac Vorti R med Hamann logo

Design, præstation, perfektion: det er de tre faktorer, som har sat Hamann i stand til at indtage en plads i inderkredsen af firmaer inden for bilstyling. I dag kundedesigner det tyske firma eksklusive modeller fra bl.a. BMW, Aston Martin, Roll-Royce, Mercedes-Benz og Range Rover. For nogle år siden besluttede Hamann og Vredestein at slå deres ekspertise sammen og tilbyde en dækmontering, som lever op til disse bilers ydelser. Efter et vellykket forsøg med en Range Rover Evoque monteret med Vredestein Ultrac SUV Sessanta i størrelse 295/30 ZR 22 har de to mærker samarbejdet om model M5 og M6 fra BMW. Vredestein har tilmed udviklet et Ultrac Vorti Rarborant med Hamanns logo på siden.

 

Se også:

>> Vredestein Ultrac Vorti R: priser  

>> Vredestein Ultrac Vorti R: konkurrenter  

>> Vredestein Ultrac Vorti R: dækstørrelser