Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - Hankook Ventus S1 evo2 K 117: teknologien

Hankook Ventus S1 evo2 K 117: teknologien

Nye dæk Udgivet den 14/05/12

Det nye eksklusive dæks letvægtsstruktur, forbedrede trædeflade og lavere temperatur er frugten af Hankooks erfaring som officiel leverandør til DTM-mesterskabet.

Dæk Hankook Ventus S1 evo2 K 117 Copyright © : Hankook

Forbedret trædeflade
Med sin asymmetriske profil og sine komplekse beskyttende lag afledt af DTM-teknologien er Ventus S1 evo² i stand til at udjævne kontakttrykket og således forbedre dækkets trædeflade. Dækproducenten lover:
• fortræffelige køreegenskaber ved høj fart og fremragende stabilitet på lige strækninger
• afbalancerede ydelser på tørt og vådt underlag
• god beskyttelse mod sideværts akvaplaning.

Dæk Hankook Ventus S1 evo2 K 117 Copyright © : © Hankook

Slidstærke dækskuldre
Skulderklodserne består af tre trappelagte lag og sikrer en bedre vejkontakt, efterhånden som dækket slides. Denne fremgangsmåde bidrager til at bevare en høj trækkraft i hele dækkets levetid.

Dæk Hankook Ventus S1 evo2 K 117Copyright © : Hankook

Gummiblanding for lavere rullemodstand og bedre bremseevne på våd vej
Lavtemperaturblandingen forstærker carbon- og gummimolekylernes sammenbinding. Resultatet er, at der afgives mindre varme, at vejgrebet øges, og at rullemodstanden og slitagen formindskes. Desuden forbedrer den nye styrenbutadienpolymer bremseegenskaberne i vådt føre.

Hurtigere afkøling af gummiet
Der er udviklet afkølende elementer, som fremskynder varmespredningen:
• i bunden af dækrillerne
• på yderblokkens kanter, hvor der dannes mikroturbulens.
 
Mere jævn slitage af slidbanen
Med lamelsystemet VAI (Vehicle Alignment Indicator) kan føreren hurtigt kontrollere dækkenes og køretøjets sporing og lettere opnå et ensartet dækslid.

Bedre komfort
De aerodynamiske mikrohulrum på dækkets sider formindsker kørestøjen og vibrationerne for optimal kørselskomfort.

Dæk Hankook Ventus S1 evo2 K 117Copyright © : Hankook

Se også :