Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - Er Toyo Proxes R888R den nye reference inden for semi-slick?

Er Toyo Proxes R888R den nye reference inden for semi-slick?

Nye dæk Udgivet den 15/12/14 af Louise

Toyo R888 er et uomgængeligt dæk inden for trackdays. R888R, der er netop blevet præsenteret og skal fuldstændiggøre dækserien, bryster sig af at være mere radikalt og mindre alsidigt.

Asymmetrisk dækmønster på Toyo Proxes R888R Efter Toyo R888 kommer nu R888R med asymmetrisk dækmønster - Copyright © : Toyo

Toyo Proxes R888 er et dæk, som er velkendt blandt sportsvogns- og trackdayfans. Det er godkendt til vejkørsel og tager sigte på bilister, der søger et produkt med ekstremt gode ydelser på tørt underlag.

Det bruges også til hill climbing og på mange veteranbiler. Det fås i et bredt udvalg af dimensioner (fra 13 til 20") og passer derfor til en lang række sportsvogne. R888R skulle være endnu mere effektivt i tørt føre med ekstreme præstationer, men levere mindre gode ydelser end R888 i vådt føre

Toyo Proxes R888R har en anden opbygning. For R888 var et dæk med et retningsbestemt mønster, hvorimod R888Rhar et asymmetrisk dækmønster. Det er en radikal ændring, som i teorien skulle forbedre dækkets styrepræcision.

Toyo Proxes R888 vs R888RCopyright © : Toyo

Men de vigtigste ændringer er ikke nødvendigvis de mest iøjnefaldende. Ifølge Toyos tests er R888R hurtigere på bane og mere udholdende med en større modstandsdygtighed over for høje temperaturer

Følingen med vejen er også bearbejdet og optimeret for at opnå en ny og anderledes køreoplevelse.

R888R vil lidt efter lidt erstatte R888 i løbet af 2015, hvor de 32 forventede dækstørrelser bliver markedsført gradvis.