Er Toyo Proxes R888R den nye reference inden for semi-slick?
Toyo R888 er et uomgængeligt dæk inden for trackdays. R888R, der er netop blevet præsenteret og skal fuldstændiggøre dækserien, bryster sig af at være mere radikalt og mindre alsidigt.

Indenfor samme emne
Toyo Proxes R888 er et dæk, som er velkendt blandt sportsvogns- og trackdayfans. Det er godkendt til vejkørsel og tager sigte på bilister, der søger et produkt med ekstremt gode ydelser på tørt underlag.
Det bruges også til hill climbing og på mange veteranbiler. Det fås i et bredt udvalg af dimensioner (fra 13 til 20") og passer derfor til en lang række sportsvogne. R888R skulle være endnu mere effektivt i tørt føre med ekstreme præstationer, men levere mindre gode ydelser end R888 i vådt føre.
Toyo Proxes R888R har en anden opbygning. For R888 var et dæk med et retningsbestemt mønster, hvorimod R888Rhar et asymmetrisk dækmønster. Det er en radikal ændring, som i teorien skulle forbedre dækkets styrepræcision.

Men de vigtigste ændringer er ikke nødvendigvis de mest iøjnefaldende. Ifølge Toyos tests er R888R hurtigere på bane og mere udholdende med en større modstandsdygtighed over for høje temperaturer.
Følingen med vejen er også bearbejdet og optimeret for at opnå en ny og anderledes køreoplevelse.
Artikler i samme emne
- Yokohama - et nyt 3PMSF-mærket Geolandar til SUV'er
- Nokian WR A4 prøvekøres af rezulteo
- Dunlop Sport Maxx RT2 snart på markedet
- Continental WinterContact TS860 testes af rezulteo
- Yokohama ADVAN V701 - et sportsdæk, som først og fremmest er alsidigt
- Ultrac Satin - eksklusiv klasse fra Vredestein
- Bridgestone DriveGuard Winter - et Run-Flat vinterdæk til alle bilmodeller
- Nye dæk hos Nokian: iLine og eLine2
- Bridgestone DriveGuard, et runflatdæk til alle bilmodeller
- Officiel lancering af Michelin Pilot Sport 4