Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - Energy Saver+: teknologi

Energy Saver+: teknologi

Nye dæk Udgivet den 06/09/12

Mere effektiv gummiblanding, bredere slidbane, forstærket opbygning er blot nogle af de mange teknologiske innovationer, som Energy Saver+ byder på.

Michelin Energy Saver + Copyright © : Michelin

Slidbane
For at forbedre dækkets vejgreb har Michelin øget trædefladen med 10 % i forhold til forgængeren. Desuden er der anbragt en gummibane på de øverste fiberstrukturer for at opnå en bedre spredning af energien og dermed mindre rullemodstand. 

Gummiblanding
I Energy Saver+ anvendes en patentblanding ved navn Eco N Grip Compound. Med dens særlige egenskaber formindskes ophedningen, som forringer energieffektiviteten, uden at det går ud over de modstridende ydelser som f.eks. slidstyrken.

Opbygning
For at forbedre Energy Saver+'s dynamikpotentiale har Michelins teknikere arbejdet meget med dækkets opbygning og skuldre. Slidbanen understøttes således af nogle nylonlag, som forbedrer vejgrebet. Et lag er forlænget ud over skuldrene og siderne til kanttråden og sikrer en bedre stivhed i hele dækket og dermed ensartede egenskaber.

Se også

>> Michelin Energy Saver+: dækstørrelser
>> Michelin Energy Saver+: holdbarhedstest
>> Michelin Energy Saver+: ydelser