Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - Dunlop Sport Maxx RT: teknologi overtaget fra konkurrencesport

Dunlop Sport Maxx RT: teknologi overtaget fra konkurrencesport

Nye dæk Udgivet den 01/11/11

For at forbedre det nye dæks ydelser har Dunlop revideret opbygningen, slidbanen og gummiblandingen. Formål: forhøje køreglæden uden at tilsidesætte alsidighed eller sikkerhed. Se mere på videoen.

Dunlop Sport Maxx RT Copyright © : Dunlop

 

Bremseblokke
For at opnå en kortere bremselængde har Dunlop udviklet forstærkede mønsterblokke, som sikrer en anti-lift-virkning i kraft af en større stivhed. Helt konkret er det nogle kanaler, som forbinder nogle V-formede gummiklodser.
> Video:
sådan virker bremseblokkene på Dunlop Sport Maxx RT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gummiblanding hentet i motorsport
For at få et optimalt vejgreb er der i Dunlop Sport Maxx RT anvendt en adaptativ gummiblanding, som opvejer de mikroskopiske ujævnheder i vejbanen og sikrer en maksimal kontaktflade. Se mere om denne teknologi på video:
> Video: gummiblandingens særlige beskaffenhed i Dunlop Sport Maxx RT

 

Optimerede yderblokke
Dunlop har forsynet Sport Maxx RT med massive yderblokke ved skuldrene for at forbedre dækket respons og præcision. De sætter slidbanen i stand til at arbejde hensigtsmæssigt under kraftige belastninger.
> Video: sådan virker yderblokkene på Dunlop Sport Maxx RT

 

Mindre rullemodstand
For at formindske rullemodstanden og dermed brændstofforbruget har Dunlop gennemgået og reduceret dækkets vægt og luftmodstandskoefficient for at begrænse den aerodynamiske stribe.
> Video: energioptimering med Dunlop Sport Maxx RT

 

Se også: