Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - ContiWinterContact TS 850: vinterdæk til kompakte og mellemklasses personbiler

ContiWinterContact TS 850: vinterdæk til kompakte og mellemklasses personbiler

Nye dæk Udgivet den 07/01/13

ContiWinterContact TS 850 er udviklet til kompakte og mellemklasses personbiler og bebuder væsentligt højere ydelser end sin forgænger, ContiWinterContact TS 830…, både med hensyn til sikkerhed, rentabilitet og miljø.

ContiWinterContact TS 850 Copyright © : Continental

Markedet for vinterdæk er i rask vækst og udvides hvert år med nye modeller, som har højere og højere ydelser. Continental er ingen undtagelse. Dækproducenten lancerer om nogle uger ContiWinterContact TS 850, som er et vinterdæk til kompakte og mellemklasses personbiler, der skal træde i stedet for ContiWinterContact TS 830.

Med ContiWinterContact TS 850 lover Continental bedre greb på vinterveje, fortræffelige køreegenskaber og bremselængder i vådt føre, større manøvredygtighed, længere levetid og mindre rullemodstand

For at opnå disse forbedrede præstationer har Continentals teknikere især arbejdet med slidbanemønsteret og lamellerne og med sidernes opbygning.

ContiWinterContact TS 850Copyright © : Continental

Flere kanter for bedre greb på vinterveje

Det nye ContiWinterContact TS 850's retningsbestemte dækmønster griber bedre fast i sneen i kraft af de 10 % flere bidekanter ved start og bremsning og 20 % flere i sving. Desuden er dækmønsteret designet til at bevare ydelsesniveauet i hele dækkets levetid.

Lameller, som forhøjer manøvredygtigheden på alle typer underlag

En anden teknologisk innovation gælder lamellerne. De lameller, der sidder midt på slidbanen, er sinusformede og øger grebet på tilsneede veje og strækninger med isslag. Lamelstriberne på skulderklodserne forbedrer dækkets stivhed i kurver og dermed bilens styreegenskaber på alle slags veje.

Rullemodstand formindsket med 10 %

Continental har også optimeret sit nye dæks rullemodstand og bidrager dermed til at begrænse brændstofforbruget og CO2-udledningerne. Det har teknikerne opnået ved at ændre gummikomponenterne i sidevæggene, således at dækket deformeres mindre i dette område. Gevinsten er på 10 % i forhold til den forrige model.

Se også

>> Konkurrenter til ContiWinterContact TS 850
>> Dækstørrelser for ContiWinterContact TS 850