Nye dæk: produktnyheder fra dækproducenterne - ContiPremiumContact 5: teknologien

ContiPremiumContact 5: teknologien

Nye dæk Udgivet den 25/03/12

Continental forbedrer ContiPremiumContact med adskillige innovationer såsom forstærkede skulderklodser, mere smidige sidevægge, flere lameller, mønsterklodser med tredimensionale kanter m.m.

Annonce af ContiPremiumContact 5 Copyright © : Continental

Tredimensionale kanter samt lameller for øget bremseevne
Continentals teknikere har forstærket bremseevnen ved hjælp af tredimensionale kanter i skulderklodserne. Disse tværgående riller begrænser klodsernes deformation og bidrager til en bedre kraftoverførsel under bremsning. I forhold til ContiPremiumContact 2 er antallet af lameller øget, hvilket sikrer, at køretøjet standser hurtigere på våd vej, fordi de virker som vinduesviskere og bryder vandfilmen.

Brede skulderklodser for optimalt greb i sving
ContiPremiumContact 5 er inspireret af sportsdæk og opbygget med brede skulderklodser. Derved øges kontaktfladen lige præcis dér, hvor belastningerne er kraftigst. Føreren råder altså over et maksimalt greb i sving.

Langsgående riller for begrænset akvaplaning
I kraft af de brede længderiller, som tørrer kørebanen, beskytter ContiPremiumContact 5 effektivt mod akvaplaning. Selv ved høj fart bortledes vandet mellem vejen og slidbanen hurtigt. Det går dog ikke ud over slidbanens stivhed, som er vigtig for stabiliteten og styreegenskaberne.

Smidig sidevæg og forstærket bælte for lavere rullemodstand
Med forstærkningen af bæltet og skulderen kombineret med smidigere sidevægge opnås fordele på flere planer: lavere rullemodstand, bedre styreegenskaber og kørselskomfort.

Gummibroer for dæmpet kørestøj
For at dæmpe kørestøjen fra dækket mod asfalten har Continentals teknikere udviklet nogle små gummibroer i skulderklodserne. Ud over en højere kørselskomfort sikrer de også en hurtigere bortledning af vandet fra kørebanen.

> Præsentation af ContiPremiumContact 5's ydelser på Continentals websted

Se også: